Прашањето дали кучињата разбираат зборови или ситуација, како што е употребениот тон или одреден контекст, одамна е нерешено и науката не може да даде јасни одговори.

Дали нашите кучиња можат да ги разберат зборовите што ги користиме? Една нова студија за мозочните бранови, објавена во списанието Current Biology, сугерира дека слушањето на имињата на нивните омилени играчки ја активира меморијата за предметите со кои се поврзани.

Ова ни покажува дека тоа не е само човечка способност, изјави за АФП авторот на истражувањето Лила Маџари од Универзитетот Лоранд-Еотвош во Унгарија.

Прашањето дали кучињата разбираат зборови или ситуација, како што е употребениот тон или одреден контекст, одамна е нерешено и науката не може да даде јасни одговори.

Во минатото, неколку лабораториски тестови покажаа дека кучињата, со мали исклучоци, не можат да извлечат предмети откако ќе ги слушнат нивните имиња. Многу експерти тврдат дека не е она што им го кажуваме што ги мотивира, туку како и кога го правиме тоа. На пример, кога сопственикот му вика на кучето “донеси го стапот!” а кучето го носи, не докажува дека знае што значи зборот „стап“.

За оваа нова студија, Лила Маџари и нејзините колеги користеле неинвазивна техника за снимање на мозокот на 18 кучиња.

Со помош на електроди поставени на нивните глави, тие ја снимиле мозочната активност. Нивните сопственици ги кажувале зборовите за играчките што им биле најпознати, а потоа им го покажале или соодветниот предмет или друг предмет.

По анализата на снимките од ЕЕГ, тимот открил различни мозочни обрасци кога на кучињата им биле прикажани соодветни предмети или други предмети.

Овој тип на експеримент, кој со децении се користи врз луѓето, се смета за доказ за разбирање на значењето и исто така ја има предноста што не бара кучето да го врати предметот за да го докаже своето знаење.

Овој ефект го откривме кај 14 кучиња, изјави за AFP коавторот на студијата Маријана Борос, докажувајќи дека способноста не е ограничена на „неколку исклучителни кучиња“. Дури и четворицата кои паднале на тестот можеби едноставно биле тестирани на погрешни зборови, додаде таа.

Способноста на кучињата да донесат одредена играчка откако ќе го слушнат нејзиното име се сметала за подарок, изјави за АФП Холи Рут-Гутериџ, бихејвиорист на кучиња од Универзитетот Линколн во Англија.

На пример, познатите гранични кучиња – Чејзер и Рико, можеле да пронајдат и извлечат одредени играчки од големи купишта, но се сметале за исклучоци. Но, една нова студија покажува дека цела низа кучиња ги учат имињата на предметите во смисла на одговор на мозокот, дури и ако тоа не го покажуваат преку однесување, рече Рут-Гутериџ.

Студијата дава дополнителен доказ дека кучињата може да ги разбираат човечките гласови многу подобро отколку што ние обично им даваме заслуга, рече Федерико Росано, когнитивен научник од УС Сан Диего.

Сепак, не сите експерти беа подеднакво ентузијасти. Клајв Вин, бихејвиорист за кучиња на Државниот универзитет во Аризона, изјави за АФП дека е поделен околу резултатите.

Написот не држи вода кога се обидува да го демонстрира она што тој го нарекува семантичко разбирање, рече тој, пофалувајќи го генијалниот експериментален уред што овозможува да се тестира целиот функционален речник на кучињата.

На пример, Вин рече дека мора да го напише зборот „прошетка“ наместо да го каже за неговото куче да не се возбудува очекувајќи да излезе надвор. Нема потреба, вели тој, да се преземаат такви мерки на претпазливост со луѓе чие разбирање на зборовите оди подалеку од едноставното поврзување.

Дали Павлов би бил изненаден од овие резултати? Прашува Вин, мислејќи на познатиот руски научник кој покажал дека на кучињата може да им потече плунка секогаш кога ќе го слушнат звукот на ѕвончето за време на оброкот – мислам дека не.