За сите нас најважно е при изборот на користено возило да најдеме возило кое е во добра состојба, со малку поминати километри и релативно „свежа“ година на производство.

Целта е новото лимено милениче да ни служи верно долги години и со него да поминеме што повеќе километри. Денес, кога цените на половните возила растат како печурки по дожд, мораме уште повеќе да внимаваме какви половни возила купуваме.

Накратко, има многу работи што треба да се разгледаат, но две прашања се клучни за изборот за повеќето купувачи. Колку километри има поминато возилото и секако годината на производство на автомобилот.

Или да преформулираме, колку километри и години се премногу при купување половен автомобил?

Кога станува збор за употребата на возилото, границата помеѓу употреба и злоупотреба е многу тенка. Некои сопственици се толку педантни што ги чуваат сите сметки поврзани со автомобилот, без разлика дали се работи за промена на масло или дури и за перење на автомобили.

Други стануваат свесни за потребата да го сервисираат својот автомобил само кога ќе почнат да светат предупредувачките светла на контролната табла.

Сепак, повеќето возачи се наоѓаат на средината. Но, кога има два слични автомобили со различна километража, треба да го изберете подобро одржуваниот автомобил отколку автомобилот со помала километража.

Се разбира, постојат одредени ограничувања: автомобил со 50.000 километри е подобар од автомобил со 300.000 километри.

Но, ако разликата во километражата е само десет или дваесет илјади километри, која да се избере?

За да добиете идеја за историјата на одржување и сервисирање на автомобилот од претходниот сопственик, најдобри извори се потврдите за сервисирање или записите за поправка.

Доколку сопственикот ги нема овие информации, најдобро е да го избегнете тој автомобил, бидејќи ќе купите „мачка во вреќа“.

Доколку се сомневате дека возилото учествувало во сообраќајна несреќа и било оштетено/поправено, денес на интернет постојат многу специјализирани портали каде што можете лесно да ја истражите историјата на потенцијалното купување со помош на серискиот број, односно да стекнете увид во се што е поправено на него.

Исто така, нема да го отворите паричникот пред да го однесете користеното возило кај доверлив механичар за да може да изврши темелна проверка и да посочи што, доколку има нешто, можеби ќе треба да се поправи.

Од друга страна, проблем има кога возилото е подолго паркирано. И на овој факт треба да се обрне внимание, бидејќи иако на прв поглед изгледа дека возилото е во добра состојба, ако стои подолго време, дури и ако е гаражирано, на него ќе треба да се направат многу интервенции, со цел да го доведете до оптимална состојба за возење, што дополнително ќе ве чини.

Доколку, пак, автомобилот има голем број поминати километри (120.000-150.000 km), а возилото е старо меѓу две и пет години, тогаш може да се заклучи дека сопственикот во повеќето случаи го возел на автопат, што не е – во случај сопственикот да го одржувал редовно – нужно лоша работа.

Оние возила што се возат почесто во градот, односно градските автомобили, дури и со помалку поминати километри можат да бидат во полоша состојба од лимузините кои поминале голем број километри на автопат.

Возењето во старт/стоп режим, полошите сообраќајни услови, како и почестото возење во кое по палењето на моторот на возилото е покриена мала километража, може да бидат фактори кои дополнително ќе го оштетат автомобилот.

Ниту еден инженер не може да изгради автомобил што ќе вози/трае вечно. Значи, кога се ќе биде кажано, најдобро е да се купи половен до 10 години и со помалку од 200.000 километри.

Заклучокот е дека километражата е еден од најважните фактори при купување на користен автомобил, но не и единствениот.

Значи, јасно е дека она што треба да го барате е автомобил со најмала километража што можете да го најдете, кој е редовно одржуван, кој никогаш не бил во сообраќајна несреќа и кој редовно се користел.

Малку повеќе километража не е фактор кој нужно ќе му наштети на автомобилот. Она што најмногу го намалува квалитетот на користеното возило е невнимателноста и лошото одржување.