Соосновачот на Нетфликс Рид Хестингс во четвртокот објави дека се повлекува од функцијата извршен директор по 25 години. Тоа е, како што пишува Wired, крајот на една ера за компанијата која прво го закопа синџирот видео продавници Blockbuster, а потоа полека го револуционизира уживањето во ТВ содржините.
Затоа, тоа е голема промена што само требаше да се случи. Освен тоа, Нетфликс некогаш беше осамен гигант во светот на стриминг, но во 2023 година ситуацијата е сосема поинаква. Дел од пазарот го одземаат големите играчи како Disney+ и HBO Max, а дел платформите како TikTok и YouTube.
Во исто време, таа е во војна со сопствената содржина. Има големи хитови како Stranger Things и Wednesday, но и куп серии кои само ги потврдуваат критиките на оние кои тврдат дека Нетфликс избира квантитет, а не квалитет.
По падот, нови потези
Оваа комбинација на силна конкуренција и не толку одлична содржина доведе до проблематична минатата година во која растот на компанијата беше бавен.
Но, заминувањето на Хестингс може да укаже на тоа дека Нетфликс е во многу подобра форма отколку пред една година, кога брзо почна да губи претплатници и да забележи пад на цената на акциите. На крајот на минатата година направија пресврт кога решија на претплатниците да им понудат поевтин пакет услуги, но со содржината доаѓаат и неизбежните реклами.
На Тед Сарандос, кој досега беше еден од извршните директори, ќе му се придружи Грег Питерс, кој ќе му помага во водењето на компанијата. Заедно тие ќе го надгледуваат влегувањето во нова фаза на услуга. Првата фаза беше испраќање на ДВД-а, втората беше преместувањето на стриминг вода, а третата може да биде фазата на Нетфликс со реклами.
Огромна промена
„Тоа е огромна трансформациска промена за Нетфликс“, вели ТВ аналитичарот Тони Гунарсон за Wired, додавајќи: „Штом ќе добиете огласувачи, не можете да го третирате како споредна работа. Тоа не може да биде само нешто што надополнува друг модел. брзо станува доминантен начин на водење бизнис“.
Хестингс долго и постојано се спротивставува на идејата за реклами на Нетфликс. Hulu одамна нуди опција за стриминг со реклами, а Disney+ исто така понуди таква опција во декември (патем, Disney е мнозински сопственик на Hulu).
Од 2019 година, 70 проценти од претплатниците на Hulu попрво би се одлучиле за реклами отколку да ја платат целосната цена за услугата. Корисниците на TikTok и YouTube одамна се навикнаа на баражот од реклами. Точно, „навикнат“ е можеби прејак збор, па можеме да кажеме дека толерираат реклами. Паузата беше краткотрајна, но огласувачите повторно најдоа начин да влезат во светот на персонализираната забава и, не грижете се, немаат намера да заминат.
Помалку претплатници, повеќе приходи
Нетфликс со реклами не е достапен ширум светот, но во писмо до акционерите, компанијата со над 230 милиони претплатници и 32 милијарди долари приход откри неколку интересни случувања. Оние кои веќе плаќаат претплата многу ретко се префрлаат на опцијата поддржана од реклами.
Во исто време, новата опција им донесе еден куп нови претплатници. Тие ја завршија минатата година со поголем раст од очекуваниот и донесоа план за рационализирање на споделувањето на сметките, така што сопственикот на главната сметка може да додаде дополнителни корисници за плаќање.
„Нетфликс сега води многу позрел бизнис. Тие помалку се фокусираат на растот на претплатниците, а повеќе на растот на приходите. Цената можеби е тоа што ќе изгубат некои претплатници, но на крајот ќе имаат повисоки приходи“, вели аналитичарката Сара Хеншел.
Хестингс во писмото вели и дека ќе остане на својата позиција како член на извршниот комитет, што е вообичаено за основачите кои одлучуваат да ги предадат уздите на други. Тој додаде дека за планот за наследување детално се разговарало во изминатите неколку години и токму затоа одлучил да ја сподели функцијата извршен директор во 2020 година.
По сите проблеми со кои се соочија, Хестингс ја напушта позицијата во време кога Netflix е многу постабилен и веројатно влегува во нова фаза.