ДЕНЕС се почесто се зборува за концептот на зависност од екранот и детската зависност од екраните уште од најмала возраст. Родителите често прибегнуваат кон смирување на детето со мобилен телефон или некој друг екран кога е вознемирено, има бес или едноставно му треба време на родителот да направи нешто друго без да го вклучи детето. Како што објаснуваат експертите, оваа навика е исклучително штетна и има сериозни последици по здравјето на детето, и физичко и психичко, пренесува Very Well Family.
Студијата спроведена на Универзитетот во Мичиген и објавена во списанието JAMA Pediatrics проучувала повеќе од 400 родители и нивните деца на возраст од три до пет години. Истражувачите сакале да научат повеќе за тоа што се случило кога родителите користеле уреди како мобилни телефони или таблети како начин да го смират своето дете кога имало бес или вознемирени.
Тие откриле врска помеѓу употребата на уреди за смирување на вознемирените деца и нивната способност да се саморегулираат. Со други зборови, децата на кои им давале телефони кога станале нервозни имале повеќе проблеми да се справат со вознемирувачки околности подоцна во животот. Децата кои веќе покажаа проблеми како хиперактивност, импулсивност и емоционални вештини за справување беа особено погодени кога родителите користеа екрани за да ги смират.
Како што објаснуваат психолозите, изливите на гнев и големите емоции се вообичаени за децата на таа возраст, а смирувањето на бесот со давање мобилен телефон или некои други екрани на нивните родители може да изгледа како поедноставно, но и безболно решение. Сепак, во никој случај не е тоа. Токму на оваа возраст на децата треба да им се даде можност да научат да се справуваат со нивните емоционални предизвици за да ги развијат вештините што им се потребни за правилен раст и развој.
„Доживувањето негативни емоции како фрустрација, лутина и тага и закрепнувањето се вредни лекции што децата треба да ги научат“, објаснува психологот Скот Рот. „Тоа ги подготвува за понатамошни предизвици и може да помогне да се изгради нивната отпорност.
Според студијата, ова е критичен период за децата да ги развијат овие видови вештини. Психолозите велат дека емоционалната регулација може да биде уште покритична за успехот во училиштето отколку интелигенцијата и дека им овозможува на децата да останат смирени, фокусирани и флексибилни додека се соочуваат со нови предизвици. Користењето мобилен телефон или некое друго одвлекување на вниманието има спротивен ефект.
Всушност, колку повеќе искуство имаат децата во справувањето со сопствените емоции, толку подобро се во тоа. „Успешното регулирање или намалување на количината на вознемиреност што детето ја чувствува може да му помогне да изгради доверба во сопствените способности“, вели д-р Рот. Затоа, кога им го одвлекуваме вниманието на децата наместо да им помогнеме да ги надминат проблематичните ситуации, им ја одземаме можноста да научат да ги регулираат сопствените емоции, што на крајот може да предизвика сериозни последици како депресија, анксиозност или други емоционални тешкотии.