СЛИКАТА на холандскиот апстрактен уметник Пиет Мондријан висеше наопаку 77 години, откри раководството на музејот Kunstsammlung во Дизелдорф, каде што моментално е изложена, оваа недела. Во саботата во институцијата беше отворена голема ретроспектива на холандскиот сликар, а највредното дело е сликата Њујорк Сити 1 од 1941 година. Но, таа слика виси наопаку, откри музејот оваа недела.

„На фотографијата направена во 1944 година, видов дека платното на решетката е свртено кон другата насока. Тоа ме заинтригира“, рече Сузане Мајер-Бузер, кустос на изложбата, во интервју за германскиот дневен весник FAZ во саботата. Сликата со неколку црвени, жолти и сини линии кои се вкрстуваат под прав агол беше прикажана наопаку една година подоцна во Мома, Њујорк, вели Мајер-Бузер.

Грешка предизвикана од потпис на грбот?

Кога во 1980 година беше префрлен во музејот во Дизелдорф, беше инсталиран на ист начин. Можеби грешката се случила затоа што „сликата не е потпишана“, смета Мајер-Бизер. Како треба да виси било утврдено само она што „на задната страна на рамката го напишал управителот на имотот“ по смртта на Мондријан.

Пиет Мондријан, роден во 1872 година, е меѓу главните претставници на холандското уметничко движење De Stijl (Стил), препознатлив по хоризонтални и вертикални линии и основни бои. Светската слава ја стекна со сликата Виктори Буги Вуги, која се смета за едно од најголемите дела на 20 век.