Откако рускиот претседател Владимир Путин ја нападна Украина, предизвикан е бојкот на Русија од страна на западните компании, што пак предизвика шок во економијата на земјата и ги погоди инфлуенсерите и малите компании, но и големите.

Полина Че, основач на компанија која изработува накит од рециклирани материјали, сега поради се се бори за својата егзистенција.

„Секој месец губиме пари. Се надеваме дека компаниите повторно ќе работат со нас кога работите ќе се смират, сега се изгледа многу неправедно“, изјави Че за „Инсајдер“.

Во текот на изминатата деценија, многу руски инфлуенсери и мали бизниси се потпираа на приходите од работата со западните брендови.

Во случајот со инфлуенсерите, тоа беше преку спонзорирани објави на социјалните мрежи и организирање настани.

Сега, овие западни брендови ги прекинаа сите врски со Русија.

Че тврди дека заработувала и до 2.000 долари месечно преку партнерство со Reebok, а заработувала и од брендови како Logitech и Uniql, но Insider не можел да ги потврди нејзините тврдења. Како што вели таа, покрај тоа што е модел за Reebok, правела и рециклирани сувенири за настаните на брендот.

Откако Рибок ги прекина врските со Русија, Че мораше да го намали персоналот од десет на тројца за да се справи со загубата на приходи.

Пад на приходите од 90 до 95 проценти

Руската забрана на Инстаграм ја избриша виталната маркетинг алатка. Че целосно се потпираше на Инстаграм за да го рекламира својот бизнис. По 14 март, Инстаграм повеќе го немаше. Некои Руси продолжуваат да го користат Инстаграм преку виртуелни приватни мрежи или VPN кои овозможуваат пристап до блокирани сајтови.

Че изјави за Инсајдер дека делумно се преселила од Русија во Грузија и да го врати пристапот до профилот на нејзината компанија на Инстаграм. Но, тоа не го реши проблемот, бидејќи таа не може да плати за реклами на таа платформа ниту од Грузија, бидејќи сопственикот на Инстаграм, Мета, го паузираше огласувањето во Русија.

Булијаш Тодаева е основач на Zerowaste Laba, компанија која произведува уметнички дела од рециклирани производи. Таа претходно соработуваше со Адидас, уште еден бренд кој се повлече од Русија. Таа произведуваше привезоци и ѓердани за нивните работилници за одржливост во Москва.

Тодаева и Че истакнуваат дека по повлекувањето на западните брендови од Русија, нивните компании изгубиле меѓу 90 и 95 отсто од месечните приходи.

„Се чувствувам многу лошо поради моите пријатели и мојот тим кои толку многу ме поддржаа во оваа работа и сега немаме ништо“, истакнува Тодаева.

Дијана Акмадишина е спортски тренер кој беше амбасадор на Адидас во Русија, а како што вели, сега сите фотографски и други проекти се ставени во мирување.

Таа тврди дека претставниците на некои компании со кои работи приватно ја изразиле својата поддршка и рекле дека „народот на Русија не е одговорен за оваа тажна ситуација“.

Адидас соопшти дека го осудува насилството и ги суспендира своите продавници и онлајн продажбата во Русија до натамошно известување. Според податоците добиени од Insider од Marketing Hub, брендовите инвестирале 250 милиони долари во соработка со инфлуенсери. Поради инвазијата тој број значително ќе се намали.

„Некои брендови не сакаат да работат со инфлуенсери и сопственици на бизниси кои не можат да пристапат до Инстаграм“, рече Сергеј Гандив, извршен директор на Проект, руска маркетинг агенција која работи со повеќе од 1.200 инфлуенсери.

Гандив изјави за Инсајдер дека, пред инвазијата, 70 отсто од работата на неговата компанија била поврзана со соработка со западни брендови, како Прада и Лего. Сите се повлекоа од Русија во меѓувреме, а Проектот загуби 75 отсто од приходите.

Џанан Касумовиќ, менаџер за раст во Influencer Marketing Hub, истакнува дека дури и да заврши инвазијата, западните компании нема веднаш да се вратат.

„Двојниот удар, губењето на договорите за стоки и исклучувањето од Инстаграм беа погубни за инфлуенсерите во земјата. Не можам да мислам на индустрија во Русија што ќе претрпи поголем удар од индустријата на инфлуенсери затоа што ќе престанете со дистрибуцијата. прекинете со дистрибуцијата, нема работа за инфлуенсери“, рече тој.