реклама

Забрана за ноќно возење за млади возачи, лекарски прегледи со курсеви за освежување на секои пет години за сите над 70 години, специјална дозвола за возачи на теренци и заеднички европски систем на казнени поени.

Ова се само дел од највидливите промени со кои Брисел сака да ги ревидира правилата за полагање на возачки испит и издавање возачки дозволи. Предложените измени се уште не се потврдени, но како такви би можеле да влијаат на милиони сегашни и идни возачи, пишува N1 Словенија.

реклама

Новата директива моментално се испитува од Комитетот за транспорт и туризам на Европскиот парламент, каде се предложени многу значајни измени. Предложените ревидирани правила, кои би влијаеле на милиони возачи, сè уште не се одобрени. Во Брисел, каде што ја нагласуваат потребата од подобрување на безбедноста во сообраќајот, бараат новите работи да стапат на сила следната година.

Млади возачи до 90 km/h

реклама

Меѓу измените што ги предложи одборот во најновиот нацрт е и ново ограничување на брзината, кое би се однесувало само за возачите почетници. Можеа да возат максимални 90 км/ч, што во пракса би значело дека тешко би можеле да претекнат на автопатиштата. Беше предложено и младите возачи, по двегодишниот пробен период, повторно да го направат главното возење со инструктор.

Меѓу можните измени е и забраната за ноќно возење за младите возачи. Земјите-членки на Европската унија би можеле да им забранат да возат од полноќ до шест часот наутро, според овој предлог.

реклама

Новите правила ќе ги променат и роковите за обновување на возачките дозволи за постарите лица. Возачите над 60 години треба да го обновуваат овој документ на секои седум години, над 70 на секои пет години, а секој над 80 години треба да ја обновува дозволата на секои две години. Пред да ја обноват возачката дозвола, постарите возачи треба да поминат лекарски преглед и освежување.

Нова категорија

Промените ќе влијаат и на возачите на поголеми автомобили, вклучувајќи ги и популарните теренци. Одборот предложи воведување на нова категорија Б+ за автомобили со тежина поголема од 1,8 тони. Возачите за тоа би морале да извадат нова возачка дозвола, а тестот би можеле да го полагаат само оние над 21 година.

Во предлог-предлогот, членовите на комисијата напишаа дека судирите со потешки автомобили и теренци се поверојатни, а последиците посериозни. Претседателката на Комисијата, Карима Дели, од редовите на Зелените, истакна и поголема потрошувачка на гориво и емисија на CO2.

Друга повидлива промена би била воведувањето на систем на казнени поени што би важел во целата Унија. Возачите на тој начин би ги собирале за сообраќајни прекршоци низ ЕУ, а кога ќе се соберат одреден број, би им се одземала дозволата. Неколку земји знаат таков систем, меѓу кои и Словенија. Меѓутоа, во моментов не постои заеднички нов систем на ниво на ЕУ.

реклама