реклама

Возовите за спиење продолжуваат да се враќаат во континентална Европа поради зголемените предупредувања за климатските промени и зголемената желба на луѓето за поквалитетно патување.

Живеејќи во главниот град на Шведска, Стокхолм, Џулија Сенингер (33) редовно патува со воз, не само за да го посети своето семејство во Луксембург, туку и за да стигне до своите дестинации за одмор, пишува Би-Би-Си. Јулија претпочита да патува со воз наместо да лета главно од еколошки причини. Сепак, тој додава дека возовите се едноставно поудобни, особено услугите за спиење.

реклама

„Тоа е многу позабавно. Запознавате повеќе луѓе и имате поинтересни разговори“, вели Џулија.

Јулија има среќа бидејќи возовите за спиење продолжуваат да се враќаат во континентална Европа, со голем број нови услуги лансирани од минатото лето, или планирани да започнат подоцна оваа година или во 2024 година.

реклама

Многу помал јаглероден отпечаток

Уште во октомври, Сенингер и нејзиниот сопруг патуваа на тогаш новоотворената услуга за спиење од Стокхолм до Хамбург, вториот по големина град во Германија. Пругата е управувана од шведската железничка компанија SJ, а од Стокхолм тргнува секој ден во 17:30 часот и пристигнува во Хамбург во 6:30 часот.

реклама

„Го резервиравме возот веднаш штом тргна. Сè уште звучи како долго време, но одите да спиете и е толку убава атмосфера во возот“, вели Сенингер, кој работи за архитектонска фирма.

Јаглеродниот отпечаток што го остава возот е само дел од оној што го остава авионот. Летот од Стокхолм до Хамбург резултира со околу 250 килограми јаглерод диоксид по патник, според пресметките на веб-страницата EcoPassenger. Спротивно на тоа, C02 ослободен при патување со електричен воз е само 26 килограми.

Овој нивен ноќен воз има девет вагони, капацитет од 400 патници, го предложи шведската влада, а компанијата планира да ја продолжи трасата до Берлин.

Цените на возовите се и до 50 отсто поскапи од авионите

Љубителите на возовите претходно ги воодушеви веста дека белгиско-холандската железничка компанија European Sleeper ноќе ќе почне да превезува луѓе од Брисел и Амстердам до Берлин. Со оглед на позитивниот одзив на корисниците, од следната година ќе ја продолжат и трасата до Прага.

Франција планира да лансира возови за спиење во 2024 година кои ќе сообраќаат до околу 10 дестинации. Тие велат дека ќе биде како хотели на шини со старомоден шарм од 20-тите. Cat Jones е основач и извршен директор на Byway Travel, ексклузивна туристичка агенција која не нуди летови. Џонс вели дека враќањето на популарноста на возовите за спиење ја „враќа радоста во патувањето“.

„Поентата на патувањето е искуството, не само пристигнувањето. Луѓето се поврзуваат и одморот започнува кога се отвораат вратите на возот“, вели таа.

Сепак, во зависност од локацијата, патувањето со воз може да биде поскапо од летањето. Цените на возовите во Британија се дури 50 отсто поскапи од авионските билети. Но, спиењето во воз заштедува пари на хотелот.

реклама