Дури и ако ви е ладно и се тресете, внимавајте кога влегувате во автомобилот.
Дали некогаш сте се запрашале што би можело да ви се случи ако седнете зад волан облечен во јакна?
Температурите околу нулата во автомобилот не се пријатни. Затоа, многумина седат во автомобилот, особено ако е постар дизел, во целосна зимска опрема.
Во првите неколку минути нема проблеми, но од безбедносен аспект возачот си прави лоша услуга со овој метод, пренесува Данас.
Безбедносниот појас не се вклопува правилно
Во однос на пасивната безбедност, најпроблематично е подебелата облека, особено густите пердуви и бунди. Не само што ја ограничуваат подвижноста во автомобилот, туку можат да предизвикаат и појасот да не се вклопува правилно и доволно цврсто на телото на возачот. Дури и одлучното и ненадејно сопирање може да предизвика полесни повреди, откри германскиот автомобилски клуб ADAC.
Напоменуваат и дека ударот со брзина од 16 км/ч може да предизвика сериозно оштетување на бубрезите, црниот дроб, слезината… доколку појасот над колковите не го притисне цврсто телото на седиштето, а на горниот дел преку рамениците.
Зимските ракавици и капи немаат место зад воланот
Проблемите не завршуваат тука – густите зимски ракавици, особено оние од волна, можат да придонесат за лизгање на раката на воланот (значат и непотребен филтер помеѓу воланот и раката) и дебела капа ја намалува видливоста, а во некои случаи дури и ги пригушува надворешните звуци. Се разбира, има тешки и незгодни зимски чизми со дебел ѓон, кои исто така го намалуваат чувството на сопирање (и благо забрзување), а поради ширината може да значи и дека стапалото не може да запре, се заглавува меѓу контролите , или случајно ги притиска и двете.
Накратко – ако не можете да ги издржите овие неколку минути пред автомобилот или кабината да се загреат на пристојна температура, облечете се на начин што во никој случај не ја ограничува вашата способност за возење и вашата безбедност. Значи – облечете ракавици од потенка кожа, чевли со најмек и најтенок можен ѓон, а можете и без капа.