Одењето во градинка е првпат детето да наиде на средина во која се спроведува структурирано учење и останува во поголеми групи. Сè што дотогаш го совладал, детето најмногу учел од родителите и од поширокото семејство преку имитација и набљудување.
Но, во градинка е сосема поинаку. Детето е изложено на различни активности за учење во поголем тим, а особено е нагласена важноста на социјализацијата поради неговиот престој во тимот. Сите вештини што ги учи се многу важни за неговата благосостојба подоцна во животот.
Социјализацијата е веројатно најголемата придобивка од одењето во градинка, бидејќи токму преку стекнување на ставови и системи на вредности се создава основата за емоционалниот и интелектуалниот раст на детето. Воспитувачите и другите експерти знаат дека социјализацијата е клучот за успехот, и на лично и на социјално ниво.
Социјализацијата како главна предност на градинката
Ако детето е добро приспособено на врсничка група, полесно ќе учи, ќе ги совлада знаењата и вештините, ќе соработува, ќе наоѓа пријатели и поддршка во нив, но и ќе стекне самодоверба, што ќе му помогне во се што се соочува еден ден. Истражувањата покажуваат дека добро социјализираните деца се поопуштени и посамоуверени од оние кои немаат големо искуство да бидат во група.
Но, социјализацијата не е единствената придобивка што ја носи градинката. Постои и создавање на основа за подобар успех во училиштето. Имено, со поттикнување на социјално-емоционалната компетентност, како и дисциплина, кај детето се гради љубопитноста и мотивацијата за учење.
Како што пренесува Science Daily, студијата на научниците од Универзитетот во Оксфорд, спроведена на оваа тема, покажала интересни резултати. Имено, децата кои оделе во градинка имале многу подобри оценки и поголем успех на училиште од оние кои биле чувани од баби или дадилки дома.
Факт е дека, покрај новите знаења и вештини, градинката ги подготвува децата за новите рутини кои ги очекуваат на училиште и подоцна во животот. Тие се првенствено функционирање во група, интеракција на одредена задача и заеднички активности со нивните врсници. Основните рутини развиени во предучилишна возраст може да бидат исклучително важни за подоцнежниот успех на детето, како што докажува гореспоменатото истражување.