реклама
Во март 1959 година, на Меѓународниот саем за играчки во Њујорк, дебитираше Барби, кукла која сè уште е позната и популарна во секој агол на светот.
Фактот дека таа е предмет на културен, социјален и психолошки интерес 64 години подоцна се должи на компанијата Mattel која ја дефинира оваа кукла за деца 3+. Иако е производ кој ги дели луѓето, затоа што е и инспирација за многумина и жртвено јагне за двојни и нереални стандарди, Барби сепак е присутна поради способноста на оваа компанија да се прилагоди на актуелниот дискурс, пишува City Magazine.
реклама
Една од клучните стратегии беше да се создаде цел свет околу Барби и да се воведат други ликови кои придонесуваат за нејзината приказна и ефектот на привлечноста што таа ја има врз клиентите. Прво дојде Кен како нејзино момче, потоа помладата сестра Скипер, потоа пријателите како Миџ и Кристи, првиот црн лик во овој „универзум“. Сите тие беа искористени за приказни, па Барби и Кен раскинаа на Денот на вљубените во 2004 година, а врската ја обновија во 2011 година.
Барби влезе и во светот на облеката, додатоците и другите производи, беше во неколку анимирани филмови и серии, а овој јули ја очекуваме и првиот високобуџетен игран филм во режија на Грета Гервиг, со Маргот Роби и Рајан Гослинг во главните улоги. .
реклама
Покрај тоа што се обидува да ги привлече девојките, овој бренд постојано презема чекори за да ги привлече возрасните и колекционерите. Затоа брендот се користел во прехранбената индустрија, на музички плочи, а има и посебни варијанти на познати кукли кои обично се ограничени на број и се наменети за колекционери. Поради ова, и поради критиките кои постојано се присутни, Барби помина низ различни трансформации, особено во однос на работата, па така имаше повеќе од 200 кариери, од астронаут, хирург, па се до претседател на САД. .
Критичарите сметаат дека овие промени во кариерата се само обид да се оттргне вниманието од нејзиниот идеален физички изглед, поради што се направени кукли со поинаков физички изглед, боја на кожа и сл. Девојките сè уште ги претпочитаат „обичните“ барбики, а Мател продолжи да иновира, како што е првата Барбика со хиџаб, за која беа обвинети дека претставуваат сè само преку колекционерски предмети.
реклама
И покрај сето тоа, тоа е кукла со која си играат многу деца, која многу возрасни ја купуваат за да ги украсат своите полици, а тоа сепак останува актуелно.
реклама