Водата и електрониката обично не одат заедно, но како што се потврди, батериите би можеле да имаат корист од молекулите на водата.
Со замена на опасните хемиски електролити што се користат во комерцијалните батерии со вода, научниците развија „батерија со вода“ што може да се рециклира – и ги решија клучните проблеми со новата технологија, која може да биде побезбедна и позелена алтернатива.
„Водните батерии“ се формално познати како водени метал-јонски батерии. Овие уреди користат метали како што се магнезиум или цинк, кои се поевтини за составување и помалку токсични од материјалите што моментално се користат во други видови батерии.
Батериите складираат енергија создавајќи проток на електрони кои се движат од позитивниот крај на батеријата (катодата) до негативниот крај (анодата). Тие трошат енергија кога електроните течат обратно. Течноста во батеријата е таму за да ги префрла електроните напред-назад помеѓу двата краја.
Во водена батерија, електролитичката течност е вода со неколку додадени соли, наместо нешто како сулфурна киселина или литиумска сол.
Од суштинско значење, тимот кој стои зад овој најнов напредок смисли начин да ги спречи овие водени батерии од краток спој. Ова се случува кога на металната анода во батеријата се формираат ситни шилести метални израстоци наречени дендрити, кои се пробиваат низ одделите за батерии.
Иако новата технологија веројатно нема да ги замени литиум-јонските батерии наскоро, со понатамошно истражување и развој, батериите за вода би можеле да обезбедат безбедна алтернатива на литиум-јонските батерии за една деценија или нешто повеќе, вели водечкиот автор, хемиски научник Тијани Ма од RMIT Универзитетот во Мелбурн, Австралија.
Литиум-јонските батерии, кои се наоѓаат во сè, од лаптопи и телефони до електрични велосипеди и автомобили, може да се прегреат и да се запалат во екстремни случаи. Тоа е затоа што литиумот е доста активен метал, кој е потопен во органски електролит.
Поради овие безбедносни грижи, истражувачите долго време се обидуваат да осмислат батерии кои користат различни материјали, но произведуваат исти перформанси и имаат слична долговечност.
Извор: Advanced Matherials