реклама

На Црвената планета е забележан прав вител, многу поголем од оние на Земјата. Видеото е снимено од роверот на НАСА Perseverance.

Роверот на НАСА Perseverance, на својот 899-ти ден на Марс, забележа воздушен вител за време на неговото истражување на кратерот на езерото. Роверот го фати вителот на 30 август 2023 година, објави НАСА.

реклама

„Не можеме да го видиме врвот на вителот на прав, но сенката што ја фрла ни дава добар показател за неговата висина. Повеќето се вертикални столбови. Ако овој вител од прашина беше конфигуриран така, неговата сенка ќе покаже дека е висок околу два километри“, рече Марк Лемон, научник од Институтот за вселенска наука (SSI) и член на научниот тим Perseverance, во неодамнешното соопштение на НАСА. .

Вителот на прашина забележан на Марс е сличен на оној на Земјата, а настанал кога топол воздух во близина на површината брзо се издигнал преку постудениот воздух над, феномен што научниците имаат намера да го проучат за да добијат увид во атмосферата на Марс и да ги подобрат марсовските временски модели, пишува ZIMO. .

реклама

Сместено на западниот раб на езерото Кратер во областа позната како Торофаре Риџ, вителот на прав беше околу четири километри од роверот и околу 60 метри во дијаметар. Иако снимките ги снимиле само долните 118 метри од вртлогот, научниците ја процениле неговата целосна висина и неговото движење исток-запад со брзина од околу 12 милји на час.

Марс често доживува такви вртлози, кои обично се поголеми од оние на Земјата поради условите со низок притисок. Заедно со огромните бури од прашина, овие вртлози играат клучна улога во прераспределбата на прашината низ планетата. За да ги следи нивните непредвидливи појави, роверот Perseverance континуирано ја набљудува атмосферата на Марс во сите правци.

реклама

Мисијата Perseverance, заедно со претходниот ровер Curiosity, се обидува да ја карактеризира атмосферата на Марс, меѓу нејзините различни цели. Кога на Марс ќе се појави вител од прашина, двата ровера прават повеќе слики за понатамошна научна анализа, секогаш користејќи црно-бели слики за да се намали количината на пренесени податоци.

реклама