Безбедносните проблеми го одложија отворањето на меѓународниот аеродром, кој беше завршен во октомври минатата година.
Без никакви патници и авиони, најновиот и најскапиот аеродром во Пакистан, Њу Гвадар, останува мистерија. Трошоците за изградба од 240 милиони долари беа целосно финансирани од Кина, но никој не знае кога официјално ќе се отвори и ќе започне со работа, пренесува „Си-ен-ен“.
Се наоѓа во крајбрежниот град Гвадар и е завршен од октомври 2024 година. Тоа е остар контраст со сиромашната, немирна југозападна провинција Белучистан што го опкружува. Во текот на изминатата деценија, Кина инвестираше во Балучистан и Гвадар како дел од проект вреден повеќе милијарди долари што ја поврзува нејзината западна провинција Ксинџијанг со Арапското Море, наречен Кинеско-пакистански економски коридор или CPEC.
Властите го опишаа проектот како трансформациски, но нема докази за промени во Гвадар – сè уште нема доволно чиста вода, а струјата се добива од соседен Иран или од соларни панели. Аеродромот со капацитет од 400 илјади патници не е приоритет за град со 90 илјади жители.
„Овој аеродром не е за Пакистан или Гвадар. Тоа е за Кина, за да можат да имаат безбеден пристап за своите граѓани“, рече Азим Калид, експерт за меѓународни односи, специјализиран за пакистанско-кинеските врски.
Проектот CPEC предизвика бунт во Балучистан. Сепаратистите, огорчени од, како што велат, државната експлоатација на сметка на локалното население, се борат за независност, насочени кон пакистанските војници и кинеските работници во покраината. Припадниците на пакистанското етничко малцинство Балочи велат дека се соочуваат со дискриминација од владата.
Пакистан, кој сака да ги заштити кинеските инвестиции, го зголеми своето воено присуство во Гвадар. Градот е всушност комбинација од контролни пунктови, бодликава жица, војници и барикади. Откако пред 50 години за првпат избувна бунтот на Балу, илјадници исчезнаа во покраината. Секој што зборува против експлоатација или угнетување може да биде приведен и осомничен за поврзаност со вооружени групи, веруваат локалните жители.
Безбедносните грижи го одложија отворањето на меѓународниот аеродром. Имаше стравувања дека планините во областа, кои се во непосредна близина на аеродромот, би можеле да бидат идеална точка за напад.
Пакистанскиот премиер Мухамед Шехбаз Шариф и неговиот кинески колега Ли Кианг затоа организираа виртуелна церемонија. Воведниот лет беше забранет за медиумите и јавноста. Абдул Гафур Хот, претседател на Балучистанската партија Авами, изјави за Си-Ен-Ен дека ниту еден жител на Гвадар не бил ангажиран да работи на аеродромот, „ниту како чувар“.
Текстот Најмистериозниот аеродром на светот: Луксузен и изграден сред ништо, а авиони и патници нема е превземен од МАКФАКС.