Во Скопје и официјално ќе почне изградбата на нов, брз и одржлив јавен транспорт, откако денеска Министерството за финансии, Градот Скопје и Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) го потпишаа Договорот за заем за реализирање на проектот за Бас Рапид Транзит превоз, во износ од 70 милиони евра.

Со новиот транспорт се очекува директно да се намали сообраќајниот метеж, а со тоа и аерозагадувањето во делот на сообраќајот.

Проетот опфаќа воспоставување на две линии со коридори резервирани само за автобусите и тоа од Ѓорче Петров до Ново Лисиче, и од Бутел до Кисела Вода. Трасата од Ѓорче до Ново Лисиче ќе биде во должина од 12,80 километри во една насока, ќе има 21 станица, два терминала – постоечкиот во индустриската зона во Ѓорче Петров и во населбата Ново Лисиче, каде што ќе биде изграден нов терминал.

Според првичните проценки, вкупниот број на патници кои ќе ја користат оваа траса е околу 65 илјади луѓе дневно.

Со иплементација на првата фаза се очекува времетраењето на патувањето од сегашните 70 минути да се намали за повеќе од 50 проценти, да се зголеми фрекфенцијата на автобуси на секои 34 минути на автобуска станица.

Проектот ќе го  имплементира Градот Скопје во соработка со Министерството за транспорт и врски.

Градоначалникот на Град Скопје, Петре Шилегов на денешната прес-конференција по потпишување на договорот, посочи дека со оваа постапка се остварува и унапредува 40 години стариот сон на скопјаните.

Тој информира дека времето потребно за едно возило да ја помине трасата од Ѓорче Петров до Ново Лисиче и обратно ќе биде 35 минути. Автобусите, кои се со хибриден погон на гас и електрична енергија, се со должина од 18 метри.  Целиот систем е поставен така што во иднина ќе може да го користи и возило со должина и од 24 метри.

Скопје е првиот град на Балканот кој ќе го изведе овој систем, што, според скопскиот градоначалник, не е само успех за Градот, туку и за целата наша држава.

Зголемувањето на брзината, но и достапноста на јавниот транспорт, според Шилегов, несомнено ќе значи и зголемување на бројот на патници кои го користат јавниот транспорт во Скопје.

– Екипите на Градот Скопје и на Јавното сообраќајно претпријатие (ЈСП) досега работеа на подготовка на техничката документација за овој систем. Идејното сообраќајно решение веќе е изработено од стручњаците од Битола, Скопје, Белград, Лондон и Брисел и ќе претставува основа за тендерската документација која набрзо очекувам дека ќе ја започнеме во текот на ова лето, рече Шилегов.

Во рамките на ЕБОР овој проект е заверен како „зелен проект“ и се финансира во рамките на мрежата зелени градови, чиј член е Скопје од 2019 година кога всушност е и започната оваа постапка.

– Се радувам што ова на некој начин е импликација на еколошките политики кои ги креираме како градска администрација и што после неколку децении конечно ќе почне да се имплементира овој стратешки проект за нашиот град, додаде скопскиот градоначалник.

Министерот за транспорт и врски Благој Бочварски по потпишувањето на договорот рече дека одлика на секој град-метропола е да има добра и развиена транспортна мрежа која нуди брз и ефикасен превоз меѓу сите точки на движење.