Повеќето од водечките светски морнарици стануваат се поголеми – многу поголеми – за една клучна метрика: тонажа. Но, не и руската морнарица. Таа всушност се соочува со сериозни потешкотии да оствари барем минимален раст, и тоа поради една главна причина – Украинската морнарица, која нема ниту еден голем брод од првата линија, а продолжува да ги потонува и да ги крева во воздух руските воени бродови.
Како што пренесува Форбс, корисникот на Reddit, Phoenix_jz годишно ја собира, анализира и објавува вкупната тонажа на најдобрите 10 морнарици. Нивното најново истражување, објавено оваа недела, треба да ги охрабри поборниците за слободна Украина – и да ги загрижи поборниците на руската агресија.
Во 2023 година, руската морнарица додаде само 6.300 тони и ја заврши годината со вкупна тонажа од 2.152.000 тони. Русите можеше да додаде 17.700 тони минатата година преку новите конструкции на нова фрегата, корвети, миноловци и подморници, но Украинците уништија бродови и подморници на Црноморската флота со вкупна тежина од 11.400 тони.
Со губење на речиси исто толку тонажа колку што изгради во 2023 година, руската морнарица се приклучува на ексклузивен и срамен клуб на стагнација или намалена морнарица. Кралската морнарица тешка 886.000 тони, исто така, се намали во 2023 година, што не е ништо ново за она што некогаш беше најголемата флота во светот, но во последниве децении постојано венеше под лошото управување на последователните влади.
Италијанската морнарица тешка 356.000 тони се намали, но тоа најмногу се должи на јазот помеѓу деактивирањето на некои постари воени бродови и пуштањето во употреба на нивните нови, и многу поголеми, замени.
Руската морнарица е единствената морнарица која не може да успее да расте најмногу затоа што постојано губи бродови во борба. Во текот на минатата година „неволјите на флотата во Црното Море продолжија непречено“, напиша Phoenix_jz.
Црноморската флота ја започна руска војна во целосен обем против Украина со околу 50 големи воени бродови, вклучувајќи го ракетниот крстосувач Москва, неколку фрегати и корвети, десетина десантни бродови, дизел-електрични подморници и голема флотила патролни чамци.
Ова против украинската флота која имаше само еден голем воен брод, фрегатата Хетман Сахајдачниј. Украинците ја потонаа фрегатата во нејзиното пристаниште во Одеса во раните утрински часови на првичниот руски напад во февруари 2022 година со голема асистенција од воздухопловните сили.
Во 23 месеци тешки борби, руската Црноморска флота го загуби – од украинските беспилотни летала и проектили – својот главен крстосувач, четири амфибиски бродови, една подморница, еден брод за снабдување и неколку патролни чамци и десантни бродови. Во 2023 година „најдраматичната загуба досега беше уништувањето на [подморницата] Ростов-на-Дон од 3.100 тони во сувиот док на пристаништетп во Севастопол“, напиша Phoenix_jz.
Секоја друга флота можеби ќе може да ги надомести загубите за време на војната, но рускиот бродоградилишен сектор пропадна со крајот на Советскиот Сојуз. Не помага тоа што преостанато од индустријата се потпира на поморските мотори што ги увезува од Украина – мотори кои Украина повеќе не е подготвена да и ги продава на Русија, од очигледни причини.
Денес руските бродоградилишта сè уште успеваат некако да изградат некоја голема подморници, но се борат да изградат површински воени бродови потешки од неколку илјади тони.
Така, додека водечката светска морнарица, американската морнарица, минатата година порасна за 32.000 тони на нови вкупно 7.393.000 тони; а брзорастечката кинеска морнарица додаде 50.000 тони на вкупно 2.899.000 тони; руската флота едвај ја задржува сегашната тонажа.
Сето тоа е поради украинската морнарица. Флотата без ниту еден голем брод продолжува да уништува толку тонажа колку што Русите едвај успеваат да изградат.
Подготви: Драган Мишев/Цивил Медиа.