реклама

Ако почнете да зевате додека сте зад воланот, исправете се на седиштето и фокусирајте се на сообраќајот, бидејќи и најмалото микросон може да предизвика сообраќајна несреќа. Секоја година стотици луѓе ги губат животите во сообраќајот.

Микросонот е многу краток период на спиење кој се мери во секунди, велат експертите.

реклама

Ако возите 100 km/h и ги затворите очите само две секунди, слепо ќе поминете 56 метри, велат од германската агенција за безбедносна инспекција TÜV. Ако очите ви се затворат и главата ви се спушти, а потоа ненадејно се грчете – ако сте доживеале нешто од овие – веројатно веќе сте спиеле во микро.

Знаци за предупредување се често прозевање, триење на очите, ненадејни треперења или често мрдање во седиштето. Експертите предупредуваат дека ова се последните знаци после кои треба да застанете и да дремнете пред да продолжите да возите. Се препорачува да се направи пауза од 10 до 20 минути.

реклама

Ризикот од микросон е поголем кога возите во време кое не е во согласност со биоритамот на вашето тело. Луѓето се биолошки најуморни помеѓу два и пет наутро и околу два попладне.

Сепак, овој период на замор не е ист за сите луѓе, па затоа е важно да го знаете сопствениот биоритам и да не возите кога се чувствувате уморни. Некои луѓе се чувствуваат поуморни навечер, а на некои им треба подолго време да се разбудат наутро.

реклама

Ранобудниците кои лесно стануваат од креветот и се чувствуваат одморени и енергични од утрото обично се попоспиени попладне и навечер. На таквите луѓе им се препорачува да одат на прошетка попладне за да навлезат малку свеж воздух пред да возат.

Од друга страна, ноќните птици потешко се будат наутро, но се чувствуваат поенергични попладне. Ако сте во оваа група, погрижете се да имате доволно време да се разбудите наутро за да бидете повнимателни и со бистри глави кога ќе седнете зад воланот.

Дури и оние кои секојдневно патуваат на работа се изложени на ризик од микро сон

Секое утро возат веднаш по будењето и повторно на крајот од работниот ден. Се смета дека нивото на концентрација и будност е многу ниско кога луѓето се враќаат од работа и тоа е едно од најлошите времиња за возење.

Статистиката од Германија покажува дека повеќето несреќи предизвикани од замор се случуваат помеѓу шест и осум наутро и помеѓу два и четири попладне.

Се проценува дека околу 600 луѓе годишно умираат во САД бидејќи возат уморни.

Без разлика на времето од денот, заморот е проблем кој треба да се сфати сериозно. Заморот го намалува нивото на концентрација, но и способноста за брзо реагирање.

Покрај тоа, важно е да се запамети дека возачите генерално често ги преценуваат своите можности.

реклама