АКО КОРИСТЕТЕ некоја социјална мрежа, можеби сте налетале на голем број наградни игри. Ако сте Македонец со профил на Инстаграм, сигурно сте виделе еден куп споделувања на подароци на македонски инфлуенсер деновиве на Stories.
Илјадници луѓе решија да си ја пробаат среќата.
„Like, share, tag“, се најчестите услови што ги поставуваат инфлуенсерите, компаниите и брендовите за учество на подароци за да израдуваат некои, обично случајни, корисници. Решивме малку подлабоко да истражиме што се крие зад ваквите подароци и да провериме што ви е најважно – дали некој навистина добил од вакви подароци?
Маркетинг за заедничка корист
Терминот взаемно можеби не е точен во сите случаи, но луѓето често гледаат на наградните игри како можност лесно да добијат нешто што не можат да си го дозволат, без разлика дали станува збор за дизајнерска чанта или патување.
Од друга страна, подароците им овозможуваат на компаниите и брендовите да ја зголемат видливоста и да стекнат нови следбеници и потенцијални клиенти. Ако некој подарок бара од вас да означите тројца пријатели во коментарите, а тоа го прават 10.000 луѓе, тоа се 30.000 нови луѓе кои ќе ја прегледаат страницата. Можеби нема сите да ја следат, но некои од нив ќе ја следат.
Лажни наградни игри
Сепак, треба да се биде внимателен. Ако нешто звучи премногу добро за да биде вистина, веројатно е. Социјалните мрежи се преплавени со лажни наградни игри. На пример, ако профил со име на компанија вредна 10 милијарди долари има само 29 следбеници на Инстаграм, тоа не е добар знак.
Веб-страниците за измама често го користат методот за испраќање директни пораки до корисници кои се регистрираат за да учествуваат во нивните наводни наградни игри. Пораката често содржи врска на која мора да кликнете за да ја побарате наградата. Тие користат е-пошта што се чини дека е валидна за измама.
Тие создаваат доверба поради доделувањето, па луѓето често кликнуваат на врската со лажна веб-страница, каде што несвесно споделуваат приватни информации или отвораат прилог на нивниот уред. Со кликнување на врските може да се забележат вируси или уште полошо, софтверот може да добие пристап до сите ваши информации, вклучувајќи ги и банкарските сметки.
Не се сите лажни
Но, не се сите лажни. И да, има луѓе кои всушност победуваат во наградни игри. Еден од најпопуларните подароци на интернет се подароците на Кардашијан, кои ги наградуваат фановите со чанти од Луј Витон преку страницата наречена Curated Businesses. Единствената цел на веб-страницата создадена исклучиво за наградната игра е да го објави победникот. Можете да го видите името на личноста која победила, како и наградната игра во која учествувале.
Многу брендови ги објавуваат имињата на победниците на крајот од наградната игра, а некои дури прикачуваат скриншот од резултатите и програмата што ја користеле за случаен избор на среќните добитници. Затоа, не е лоша идеја да ја следите страницата на брендот или компанијата некое време за да видите дали нивните методи се валидни.
Сепак, какви се шансите просечен корисник на социјалните мрежи да биде по случаен избор од стотици или дури илјадници учесници и да освои награда? Ги истражувавме коментарите на луѓето на различни социјални форуми на оваа тема, а некои од искуствата можете да ги прочитате подолу.
Луѓето се поделија, некои освоија скапи работи, а некои не освоија ништо
„Мајка ми учествува во наградни игри со години. Досега има освоено PlayStation, подарок од 500 долари на луксузен бутик во Париз, кујнски апарати и други помалку вредни предмети“, „Никогаш не сум освоил ништо“, „Понекогаш Освојувам нешто на Редит, а еднаш и самиот го освоив дресот. Сепак играм многу“, се дел од коментарите на Редит.