реклама

КАКО децата растат, повеќето родители сметаат дека е неопходно да им даваат одредена сума пари, позната како џепарлак, во редовни интервали (неделни или месечно). Вообичаено, децата можат да трошат пари на што сакаат, со некои насоки или правила од нивните родители. Примарната важност на џепарлакот, особено од родителска перспектива, е да ги изложи децата на финансии, трошење и последиците од правењето лош избор со пари, известува Next Step Parenting.

Според студијата спроведена од психологот Адријан Фурнам, децата кои добиваат џепарлак се повнимателни во врска со финансиските одлуки во споредба со децата кои не добивале редовен џепарлак. Како што објасни, убедливо најдобриот начин да го научите вашето дете на вредноста на времето и парите е да му дозволите да ја практикува вештината самостојно.

реклама

„Основите или критериумите според кои децата можат да добиваат џепарлак се разликуваат од семејство до семејство. На пример, некои родители може да почнат да им даваат џепарлак на своите деца кога ќе достигнат одредена возраст без никакви посебни барања, додека други даваат џепарлак како одредена награда за извршување на одредени домашни работи. Слично на тоа, некои родители воспоставуваат здрава рамнотежа меѓу двете. На крајот на краиштата, на кој начин и да одлучите да одите, разјаснете што се обидувате да научите и правилата што вашето дете мора да ги следи за парите што ги добива“, објаснува Фурнам.

Фактори како возраста и семејното потекло одредуваат колку пари детето ќе добие како џепарлак. Истражувањето, чии резултати беа објавени во „Journal of Economic Psychology“, покажа дека родителите генерално се согласуваат дека 6,5 години е погодна возраст за давање џепарлак на децата.

реклама

Тие, исто така, се согласија дека постои корелација помеѓу возраста и износот на пари што децата ги добиваат. Колку се постари децата, толку е поширок опсегот на трошење. Децата на возраст од пет до седум можеби немаат многу друго да потрошат на друго освен чоколади или играчки. Од друга страна, тинејџерите обично ги трошат џепарлакот што го добиваат на телефонски сметки, дружење или заштеда за да можат да купат нешто што долго време го посакуваат.

реклама