За да отворите сметка на Инстаграм, моментално морате да имате најмалку 13 години. Но, се чини дека Марк Зукенберг и неговиот тим почнуваат да развиваат верзија на оваа популарна апликација која би била наменета за деца од 6 до 12 години.
Иако се верува дека таканаречениот проект Инстаграм за деца е во „многу рана фаза“, и се поставува прашањето: Ако постојат тинејџери кои поради влијанието на друштвените мрежи патат од депресија и анксиозност, како ќе влијае изложеноста на друштвените мрежи врз помладите деца?
Но, концептот да им се дозволи на помладите деца да пристапуваат до платформите за социјално вмрежување не е ништо ново. Имено, Фејсбук го лансираше Messenger Kids во 2017 година. Тоа е апликација која е промовирана како начин на комуникација на децата со луѓе одобрени од нивните родители. Тоа е родителска наставка што им дава на децата можност за разговор или видео повици со кој било од списокот на одобрени сметки.
Од Фејсбук ветија дека апликациите наменети за деца ќе бидат без реклами и дека нема да собираат никакви податоци од деца што ги користат. Сепак, во 2019 година, Фејсбук се најде на удар на критичарите кога беше откриено дека пропустот им дозволил на илјадници деца да влезат во групни разговори со луѓе кои нивните родители не ги одобруваат. Фејсбук го реши проблемот со отстранување на групни разговори и поправка на грешка, а Messenger Kids е сè уште достапен.
Сега компанијата планира да се прошири и на помалите деца преку својата апликација Инстаграм, која е многу помлада од Фејсбук. Според статистиката, најголемата група корисници на Инстаграм се на возраст меѓу 13 и 34 години, што сочинува околу 37% од вкупната публика на Инстаграм.
Иако тие сè уште не објавија официјално за Инстаграм за деца, се тврди дека тоа е одговор на побарувачката.
– Децата се повеќе ги прашуваат родителите дали можат да се приклучат на апликации што им помагаат да бидат во тек со своите пријатели, рече портпарол на парентологијата. Messenger Kids – пријателски за деца и управувани од родители. Ние истражуваме како децата можат да го доживеат Инстаграм под надзор на родителите за да им се овозможи на децата да ги следат своите пријатели, да откриваат нови хоби и интереси и многу повеќе “.
Но, критичарите на друштвените медии се загрижени поради приватноста на децата и влијанието кое друштвените мрежи може даго имаат на нивната социјално-емоционална благосостојба.
– Фејсбук претставува една од најголемите закани кога станува збор за приватноста на децата, рече Раша Абдул-Рахим, ко-директор на Амнести Тех, филијала на непрофитната организација Амнести Интернешнл.
– Најважно е да се зголемат заштитните мерки за децата кои користат Интернет, но останува фактот дека Фејсбук ќе собира податоци за деца и ќе профитира од нивните детални профили, додаде тој.
Покрај приватноста, многу застапници на детските права се загрижени и за психолошките ефекти што социјалните медиуми можат да ги имаат врз ваквите мали деца. Студиите покажаа дека употребата на социјални мрежи предизвикува ослободување на допамин. Тоа е истата хемикалија што се ослободува кога децата вежбаат, јадат чоколадо, користат дроги, коцкаат и сл. Затоа, употребата на социјални мрежи може да има негативни ефекти врз децата.
Всушност, првото долгорочно истражување за употребата на социјалните медиуми од Универзитетот Бригам Јанг покажа дека употребата на социјалните медиуми постојано се зголемува од 13-та година и е потенцијално штетна за младите девојки.
– Нешто во врска со овој специфичен модел на употреба на социјалните медиуми е особено штетно за младите девојки, истакна професорката на БЈУ, Сара Којн, водечка авторка на студијата.
Конечно, апликацијата „Инстаграм“ наменета за помали деца се уште е во фаза на развој и сè уште нема конечен датум на лансирање, пишува „Парентологија“.