Австралискиот парламент усвои закон, кој ги обврзува големите компании, вклучувајќи ги Гугл и Фејсбук, да им плаќаат на медиумите за пренесување на нивната медиумска содржина.
Австралиската влада изјави дека овој закон „гарантира дека медиумските куќи добиваат фер компензација за содржината што ја произведуваат, што ќе придонесе за заживување на новинарството од јавен интерес во Австралија“.
Законот отвора пат за двата технолошки гиганти да инвестираат десетици милиони долари во договори за трансфер на медиуми.
Ова може да се покаже како модел за решавање на конфликтите помеѓу технолошките гиганти и регулаторните тела низ целиот свет за изедначување на односите помеѓу традиционалните медиуми, кои се наоѓаат во големи финансиски тешкотии, и големите технолошки компании, кои доминираат на Интернет и заземаат огромен дел од приходите од рекламирање .
Гугл сега ќе плаќа за содржините на вестите што се појавуваат на својот нов производ, наречен Google News Showcase, а Facebook треба да плати за оние што се појавуваат на неговиот производ News, кој треба да се појави во Австралија подоцна во 2021 година.
Фејсбук и австралиската влада се во расправија околу ова прашање. Фејсбук најпрво, како одговор на законот, блокираше објавување линкови до написи за информации од локални или меѓународни медиуми, но потоа се откажа од тој пристап и постигна договор со австралиските власти.
Компанијата на Марк Цукерберг, која е сопственик на апликацииТЕ Instagram и WhatsApp, објави дека ќе инвестира „најмалку милијарда долари“ во содржини на вести во следните три години. Овие нови средства, како што е најавено на блогот на шефот за односи со јавност на таа социјална мрежа, ќе бидат додадени на 600 милиони долари вложени во медиумите од 2018 година.
Гугл веќе се согласи да плати „значителни суми“ за содржината на медиумската група на Руперт Мардок, Њуз Корп, која се залагаше за нов австралиски закон, но не се согласи да плати за целата содржина, што ја покажува во Австралија. Компанијата сè уште не се согласила со државните органи за тоа како да се надмине овој проблем.
Без оглед на сè што се случило досега, Гугл верува дека овој закон може да го „скрши Интернетот“ и да се прошири и во други земји, што ќе биде огромен удар за тоа како сега се перцепира Интернетот – дека е бесплатен за сите. Исто така, Марк Цукерберг предупредува на последиците од сè што може да донесе плаќањето за вести, а компанијата го демонстрираше тоа кога ги блокираше сите новости од Австралија на својата социјална мрежа Фејсбук, бидејќи не сакаше да плати за нив, па страдаа корисниците, кои тие не можеа ниту да ги споделат, ниту да ги прочитаат на Фејсбук.
Фактот што Фејсбук и Гугл сега плаќаат за објавување на одредени медиумски вести на нивните платформи за корисниците, може да значи плаќање во иднина, исто така на посебен и нов начин или идна навика да бараат вести, т.е. прочитајте на друго место.