Истражувачката и аналитичка куќа Инсајдер Интелиџенс (Insider Intelligence) ја објави својата анализа на пазарот за маркетинг во врска со рекламирањето на социјалните мрежи со користење на влијателни и познати луѓе, т.н. инфлуенсери.
Според нивните податоци, оваа година, само во САД, маркетинг компаниите ќе инвестираат 3,69 милијарди долари преку инфлуенсери. Тоа ќе биде првпат оваа форма на рекламирање да инвестира над три милијарди долари во САД, а зголемувањето во однос на минатата година ќе изнесува над 33 проценти.
Плаќањето на инфлуенсери за промоција на разни производи и услуги не е ново, а во последниве години бележи зголемено присуство ширум светот. Меѓутоа, индустријата на „инфлуенсери“ на социјалните мрежи минатата година порасна нешто побавно (за околу 14 проценти), бидејќи компаниите под влијание на пандемијата ги намалија своите буџети за оваа форма на промоција.
Сепак, аналитичарите предвидуваат дека сето ова ќе биде компензирано оваа година и дека инфлуенсерите повторно ќе заработат добро од платената содржина што ја создаваат за своите клиенти. Следната година, за оваа форма на маркетинг во САД ќе бидат наменети повеќе од четири милијарди долари, а во 2023 година, речиси пет милијарди долари. Иако овие проценки важат за американскиот пазар, лесно е да се заклучи дека трендовите не се разликуваат на другите големи пазари, како што се Далечниот Исток или Европа.
Инвестициите анализирани тука вклучуваат само плаќање на инфлуенсери за нивната содржина во готово, така што анализата не вклучува разни бесплатни производи, услуги, патувања и слични придобивки што влијателите редовно ги компензираат за нивните услуги.
Годинешното зголемување на пазарот на инфлуенсери се припишува и на реактивирање на туристичката индустрија, бидејќи компаниите од туристичкиот сектор се традиционално големи инвеститори и често користат инфлуенсери за промоција.
Кога станува збор за платформите, Инстаграм се уште е лидер со околу 50 проценти удел на пазарот, а потоа следат Јутјуб и Фејсбук. ТикТок е малку послаб во апсолутна смисла, но бележи високи стапки на раст.
За споредба, американските компании ќе дадат 3,69 милијарди на инфлуенсери оваа година, и тие ќе инвестираат дури 58,66 милијарди долари во класичен маркетинг на социјалните мрежи – така што очигледно има простор за раст на приходите за влијателните лица.