Иако има се повеќе млади луѓе на Интернет, бројот на тинејџери на Фејсбук рапидно се намалува, покажа студијата на Истражувачкиот центар Пју.
Истражувањето покажало дека само 32 отсто од тинејџерите на возраст меѓу 13 и 17 години воопшто не користат Фејсбук, а податоците од претходното истражување од 2014 и 2015 година покажале дека 71 отсто од нив биле на Фејсбук во тоа време, што го направило ова Социјалната мрежа ги надмина Инстаграм и Снепчет.
Креаторот на содржината на Gen Z, Жил Терпак, изјави за TechCrunch дека тинејџерите едноставно не наоѓаат вредност во Facebook.
„Сега има повеќе од пет моќни социјални платформи кои може бескрајно да се прелистуваат, и не е одржливо нашите умови да ги споделуваат или да им даваат приоритет на нашиот однос со секоја од нив. Заради времето и причината, луѓето мора да ги елиминираат платформите на кои им недостасува поттик за додавање вредност“, рече Терпак.
Таа верува дека Фејсбук, кој тинејџерите често го поврзуваат со своите родители, има малку да понуди на генерацијата З.
„Културата што ја поттикнува просечниот корисник на Фејсбук е многу одвоена од она што го привлекува Gen Z на платформата денес и зрачи со енергијата на спам“, рече таа.
Дури и во 2013 година, кога 77 отсто од онлајн тинејџерите користеа Фејсбук, младите корисници имаа негативен став кон платформата.
„Фејсбук сè уште е длабоко интегриран во секојдневниот живот на тинејџерите, но понекогаш се смета за помош и одговорност, а не како возбудлива нова платформа која тинејџерите можат да ја тврдат како своја“, се вели во извештајот на Pew од 2013 година. Дури и во таа анкета стара девет години, тинејџерите покажуваат поголем ентузијазам за други платформи, дури и ако не ги користат толку многу како Facebook. Тој тренд остана константен, а новите генерации кои се приклучуваат на социјалните мрежи речиси целосно го напуштаат Facebook.
Новите податоци на Pew се во согласност со внатрешните извештаи на Facebook. Според документите откриени од свиркачот Френсис Хауген, бројот на тинејџери се намалил за 13 отсто од 2019 до 2021 година, а тој процент требаше да се намали за 45 отсто во следните две години.
Генерално, корисниците на Фејсбук стагнираат, но падот на клучните демографски податоци е лоша вест за социјалната мрежа и нејзиниот бизнис со реклами, кои генерираат најголем дел од приходите.
„Повеќето млади луѓе го гледаат Фејсбук како место за луѓе во четириесеттите и педесеттите. Младите ја сметаат содржината досадна, погрешна и негативна“, се вели во интерен документ на Фејсбук.
Иако на тинејџерите им е доста од Фејсбук, тие не се откажуваат од Инстаграм. Тоа е уште една платформа во сопственост на Мета. Околу 62 отсто од тинејџерите користат Инстаграм, што е зголемување од 52 отсто во истражувањето во 2014 и 2015 година.
TikTok не ни постоел во времето на последното истражување, а сега го користат 67 отсто од американските тинејџери. Околу 95 проценти од тинејџерите велат дека го користат YouTube, но многумина само за гледање видеа, а не како место за поврзување со други онлајн. На пример, тинејџер кој користи YouTube за слушање музика е вклучен во тие 95 проценти.
TikTok моментално се рангира над Instagram и Snapchat, кои ги користат 62 и 59 отсто од американските тинејџери, соодветно. Затоа, постарите платформи се обидуваат да го „копираат“.
Сепак, тинејџерите се свесни дека користењето на социјалните мрежи не секогаш им ја обезбедува социјалната врска на која се надеваа. Околу 36 отсто од тинејџерите мислат дека поминуваат премногу време на социјалните мрежи. Само 8 отсто од тинејџерите веруваат дека недоволно ги користат социјалните мрежи.
Можеби грешат оние кои мислат дека генерацијата Z е зависна од мобилни телефони. Околу 45 отсто од тинејџерите тврдат дека лесно можат да се откажат од социјалните мрежи.