реклама
Сè повеќе луѓе, особено млади луѓе, сакаат да се обидат во финансиските работи – преку инвестирање во акции и други форми на инвестирање. Во тоа им помагаат т.н „финфлуенсери“. Еве шест работи што треба да ги знаете за тоа.
- Што очекуваат следбениците од finfluensers?
Финфлуенсерите, односно инфлуенсерите на Интернет кои даваат финансиски совети, ги „покриваат“ потребите на оние свои следбеници кои сакаат да заработат, а некои дури и се збогатуваат. Истовремено, има и такви кои се плашат од сиромаштијата во староста, односно од стравот дека во староста нема да имаат доволно пари за пристоен живот. Во исто време, има и многу млади луѓе на кои им е јасно дека мора да направат нешто околу тоа.
реклама
Интересот на младата популација за инвестирање во акции и други облици на осигурување за старост е значително зголемен по берзанскиот бум во 2020 година. Што се однесува до конкретни бројки, тоа изгледа вака: во 2017 година, според Германскиот институт за хартии од вредност, таму беа околу 905.000 во таа земја млади акционери (помеѓу 14 и 29 години). Четири години подоцна, во 2021 година, веќе имаше 1,4 милиони луѓе на возраст под 30 години во Германија кои инвестираа пари на берзата.
- Кои се finfluencers?
Финфлуенсерите се претежно млади луѓе кои работат за млади луѓе – тие го зборуваат нивниот јазик, ги користат истите медиуми и социјални мрежи. Сепак, многу finfluencers не станаа активни на овој начин до бумот на берзата. Честопати тоа се млади луѓе кои попатно се занимаваат со овие активности, односно луѓе кои започнале свој блог или видео канал додека студирале или работеле друга работа.
реклама
Во меѓувреме, некои од нив доста добро се етаблираа на пазарот, па ангажираат соработници и можат да се пофалат со одржлив бизнис модел.
- Какво знаење имаат finfluencers?
Меѓу нив има дипломирани економски науки или поранешни вработени во компании активни во финансискиот сектор. Тоа се луѓе кои го пренесуваат своето знаење и кои станале независни претприемачи. Исто така, има многу жени меѓу finfluensers кои ги таргетираат женските следбеници. Често се работи за луѓе кои потекнуваат од сосема друга гранка, но интензивно ја проучувале оваа тема.
реклама
- Што точно прават finfluensers?
Нивото на информации што го нудат варира во однос на квалитетот и разликите се огромни. Fininfluencers на TikTok или Instagram, на работилници или предавања, нудат солидно основно знаење за светот на финансиите. Тоа се теми како „како да се отвори портфолио“, „што е ЕТФ“, „какви планови за штедење има“ или „зошто е важно да се осигурате за старите денови“. Ова знаење може да се пренесе на публиката на добар начин преку видео клипови, подкасти или во текстови.
- Какви стапици постојат?
Не сите finfluencers се сериозни даватели на овој тип на услуги. Има и некои актери на пазарот кои бараат од своите клиенти високи месечни такси за регистрација, а за возврат нудат наводни совети и стратегии како да станете милионер за само неколку недели. Дел од ова се однесува на бизнис модели кои наликуваат на манипулација или класични измами: меѓу другото, постојат модели во кои има луѓе кои „регрутираат“ нови корисници кај овие „советници“, а за ова посредување добиваат пари.
А има и такви кои експлицитно ги советуваат своите клиенти да инвестираат во акции или некој друг вид на инвестиција. Сепак, по правило, стратегиите за вложување пари се индивидуални, па дури и сложени, па јасно е дека советите за ова не можат да се вклопат во кратка „ролна“ или краток текст под слика. Ова бара детално знаење, а не сите finfluensers го имаат тоа.
- Како да препознаете сигурни finfluensers?
Прво, треба да проверите како finfluencers ги заработуваат своите пари? Позитивно е во секој случај доколку давателите на овој вид услуги транспарентно ја објават висината на надоместокот што го бараат за семинар или консултација.
Предупредувачкото светло треба да се изгасне кога станува збор за „рекламни партнерства“ – особено со финансиски партнери. Кога finfluencers ги препорачуваат производите на нивните партнери на своите клиенти, тие ја доведуваат во прашање нивната независност и кредибилитет. Треба да бидете внимателни и кога станува збор за таканаречените „affiliate links“, односно кога finfluencers ги „водат“ клиентите до финансиските производи на нивните партнери преку линкови. Треба да се има на ум дека finfluencers заработуваат пари секогаш кога инвеститорите купуваат нешто преку тој линк. Колку е поголем досегот, толку е поголема потенцијалната заработка.
Секогаш треба да си го поставувате прашањето: кој е тој што нуди финансиски совети? Што знае и што може да знае одреден finfluenser за таа работа? Зошто го препорачува тој конкретен производ, а не друг? Затоа секогаш е добро самостојно да се проверуваат информациите што ги даваат Finfluencers, односно да се испита дали навистина се работи за вистината или не, односно колку вистина има во сето ова?
Можно е да се следат неколку finfluensers, за да се добие посеопфатна слика. Особено во лоши берзански времиња, односно во фази во кои портфолиото бележи негативен тренд, во принцип треба да се биде скептичен кон „жешките совети“, односно да не се дозволи емотивно да реагира на новосоздадената ситуација.
реклама