Хомофобија и говор на омраза од Кремљ против Евровизија, се придружи и дел од македонските медиуми

ДРАГАН МИШЕВ

Овогодинешниот Избор за песна на Евровизија во Малме повторно предизвика бура од реакции и говор на омраза насочена кон припадниците на ЛГБТ заедницата и нивните права, во што предничи Русија, следена од нејзините медиумски сателити.

Евровизија 2024 година се најде високо во пропагандната линија на огнот на Кремљ во текот на викендот. Тие лансираа цунами на омраза кон се што е европско и, во таа смисла, западно, тврдејќи: Фала му на Бога за „свесната одлука“ на Русија да се оддалечи од „болниот“ западен свет (уште една лага во морето од дезинформации кои секојдневно ги лансираат руските пропагандисти).

„Фрик шоу“, „Опасно за гледање“, „Натпревар за песна на пеачки содемисти-левичари“, „ Евровизија: Вештерство и оргија, ова е „погреб“ на Западна Европа“, се дел од квалификациите кои ги пласираа руските пропагандисти, меѓу кои и високи државни функционери.

Пораката од пропагандистите на Кремљ беше јасна: Европа се оддалечи од какви било знаци на разумност, сега се ментално болен народ на работ на истребување и свет во кој Русија нема интерес да учествува.

Но, како што пишува UCMC, откако беше исклучена од шоуто трета година по ред (не по избор на рускиот народ), пропагандата се обидува да ја прикаже изолацијата на Русија како да „избегнала куршум“, наводно оддалечувајќи го праведниот пат од, како што тие тврдат, падот на традиционалните вредности.

И така, со нејзиното континуирано исклучување од натпреварот, интересите на руската пропаганда оваа година не беа фокусирани само на оцрнување на Западот и Украина, туку на наративот „ние против нив“ и напад врз сите оние кои учествуваа, напад на Западот.

Но, се чини дека додека пропагандистите вложуваат вонредни напори за да ги избришат сеќавањата на предходните руски учества на Изборот за песна на Евровизија од колективната меморија,а во Кремљ се одвива вистински натпревар за тоа кој ќе смисли по грда квалификација за ЛГБТ и квир луѓето, пропагандисти забораваат да погледнат во својот двор.

Дебелите мачки на шоу-бизнисот

Нашироко се признава контролата на Кремљ врз сите аспекти на животот, вклучувајќи го и секторот за забава. Со оваа контрола, руската ЛГБТ+ заедница останува нескриена реалност, често игнорирана или негирана од владата и рускиот народ, верувајќи дека само луѓе од „таков вид“ живеат на Запад – наратив што го храни руската пропаганда со години.

 Филип Киркоров и Дима Билан, руските музички ѕвезди неофицијално признаени како квир личности

Сепак, знаците за постоењето на оваа заедница се очигледни преку личности како што е Филип Киркоров, руски пејач надалеку познат како квир, иако неофицијално, и марионета од Кремљ во светот на шоубизот, познат по своите „неконвенционални“ начини на изведување во тесни хулахопки и камп продукции. Неговата слава, презирана од пропагандистите, при што едната го нарекува „дебелиот мачор на шоу-бизнисот“, го истакнува постоењето на ЛГБТ+ заедница во руското општество, иако непризнаено. И тоа не е само Киркоров, многу други познати ( но не и официјално „аут“) квир руски уметници станаа истакнати по настапот на Изборот за песна на Евровизија во претходните години.

И покрај тоа, целосната инвазија на Украина му обезбеди на Кремљ можност за понатамошно потиснување на квир заедницата, поништувајќи го секој напредок (иако мал) постигнат кон менување на перцепциите за ЛГБТ+ заедницата. Наместо тоа, владата тргна по патот на криминализирање на квир личностите, наметнување строги казни и овековечување на лажниот наратив за „овие луѓе“ кои се причина за потенцијалниот крај на човештвото.

Угнетувачкиот режим ја задушува слободата, принудувајќи многу луѓе, вклучително и познати руски уметници, да живеат во лага, поради нивниот страв од нивната безбедност и заканата од социјална стигма. Токму за ова е Евровизија и зошто овогодинешната победа е победа за слободата – да се бориме за луѓе кои претходно биле принудени да живеат во срам поради тоа што биле „традиционално“ различни.

Таквата репресија често се припишува на намерното промовирање на традиционалните вредности од страна на Кремљ, кои им даваат приоритет на конвенционалните семејни структури и родовите улоги. Ова е одговорот на Кремљ на намалената стапка на наталитет и стравот дека еден ден Русија ќе ги снема своите мобилизирани ресурси за да ги испрати во војна.

 Евровизија е опасна за гледање

Евровизија е енергична прослава на различноста, која ги обединува уметниците и публиката од различни култури и средини во атмосфера која опфаќа екстремно самоизразување. Се залага за инклузивност, единство и вредности на мир и другарство, идеали кои некогаш ги поддржуваа Русите, како што се гледа во нивното претходно учество на натпреварот. Забележете како пропагандистите на Кремљ се воздржуваа од осуда на шоуто како „крај на човештвото“ во 2008 година, кога Русија победи со нашироко сметаниот квир пејач Дима Билан, по што следната година изборот за песна на Евровизија беше организиран во Москва, и на настанот присуствуваше тогашниот премиер и сегашен претседател на Руската федерација, Владимир Путин.

Путин во посета на бекстејџот на Евровизија 2009 година во Москва. Тогашниот руски премиер Путин вети дека ќе гласа за британскиот претставник на Евровизија.

Во јануари 2023 година, Украина воведе санкции кон Дима поради неговата поддршка на руската инвазија на Украина во 2022 година. Руската поп ѕвезда  ја посети таканаречената руска Народна Република Доњецк (ДПР), по што некои го обвинија пејачот за лицемерие и обид да го обели својот имиџ во очите на јавноста, откако присуствуваше на озлогласената забава „Речиси Голи“ што ја скандализираше руската јавност во московскиот ноќен клуб Мутабор и предизвика контроверзи и јавно негодување во Русија.

Сега, навредена од нејзиното исклучување од конкуренцијата, руската пропаганда го прикажува шоуто како „опасно за гледање“, што веројатно ќе го пренасочи разочарувањето на населението од отсуството на Русија на некогаш многу саканото  шоу. Оваа пропагандна песна има за цел да ја истакне перципираната „лудост“ на Западот, оттргнувајќи го вниманието од внатрешните работи и поттикнувајќи чувство на единство против „надворешната апокалиптична закана“ – она што Западот го нарекува хетросексизам.

Како резултат на исклучувањето на Русија од натпреварот трета година по ред, во комбинација со ирационалниот страв на Кремљ од се што е странско, гледаме насочен напад на натпреварот со цел да се создаде наратив „ние наспроти нив“. Ова има за цел да го прикаже Западот како ментално болен, а со тоа да го оправда исклучувањето на Русија не само од конкуренцијата, туку и од Западот како целина.

Хомофобичните изјави на Захарова и во македонските медиуми

Кон ваквите изливи на хомофобија од руските пропагандисти, се приклучија и дел од македонските медиуми, кои не пропуштија да ги пренесат изјавите на нивната неформална „шефица“ за ширење на руска пропаганда, Марија Захарова, која овие денови не се симнува од страниците на овие медиуми, при што здружено ја пренесоа нејзината хомофобична порака на Твитер во која таа остро ги осуди настапите на некои учесници на годинешната Евровизија и музичкиот натпревар одржан во шведскиот град Малме го нарече „погреб“ на Западна Европа.

„Евровизија 2024 ја надмина секоја оргија, односно вештерство и ритуално светољубие во Западна Европа. Немаше изненадувања“, гласи пораката на портпаролката на руското Министерство за надворешни работи која ја пренесоа овие медиуми, не заборавајќи при тоа да го нагласат наративот на пропагандистите на Кремљ дека Русија не учествуваше, но при тоа не кажуваат дека на Русија не и е дозволено да учествува поради нејзината воена агресија врз Украина.

Тогаш и не зачудува фактот што Северна Македонија оваа година се најде на 32то место на најновата  мапа Виножито и индекс на почитување на правта на ЛГБТИ лицата објавена на 15 мај од водечката европска ЛГБТИ организација, ИЛГА-Европа, која рангира 49 европски земји за законодавните случувања во арената на ЛГБТИ човековите права, додека Русија е на последно 49 место на овој индекс, со само 2% почитување на човековите права на ЛГБТИ лицата.


Текстот е личен став на Авторот.