Регулаторите на Европската унија отворија истраги против Apple, Google и Meta, први случаи во рамките на сеопфатниот нов закон дизајниран да ги спречи Big Tech компаниите да ги заобиколат дигиталните пазари.
Европската комисија, извршната власт на блокот од 27 нации, рече дека ги истражува компаниите за „неусогласеност“ со Законот за дигитални пазари.
Законот за дигитални пазари што стапи на сила на почетокот на овој месец е широк правилник што ги таргетира компаниите „чувари на вратата“ на Big Tech кои обезбедуваат „услуги на основни платформи“.
Тие компании мора да се усогласат со збир на што треба и што не треба, под закана од големи финансиски казни или дури и растурање на бизниси.
Правилата имаат широка, но нејасна цел да ги направат дигиталните пазари „поправедни“ и „поспорни“ со разбивање на затворените технолошки екосистеми кои ги затвораат потрошувачите во производите или услугите на една компанија.
Комисијата соопшти во соопштението за печатот дека „се сомнева дека мерките што ги воведоа овие чувари на вратата не се во ефикасно исполнување на нивните обврски според DMA“.
Се истражува дали Google и Apple целосно ги почитуваат правилата на DMA кои бараат од технолошките компании да им дозволат на развивачите на апликации да ги насочуваат корисниците кон понуди достапни надвор од нивните продавници за апликации.
Комисијата рече дека е загрижена што двете компании наметнуваат „различни ограничувања и ограничувања“, вклучително и наплата на такси кои ги спречуваат апликациите слободно да промовираат понуди.
Google, исто така, се соочува со лупа поради непочитување на одредбите на DMA кои ги спречуваат технолошките гиганти да им даваат предност на сопствените услуги во однос на ривалите.
Комисијата рече дека е загрижена дека мерките на Google ќе резултираат со услугите од трети страни наведени на страницата со резултати од пребарувањето на Google да не бидат третирани „на фер и недискриминаторен начин“.
Google соопшти дека направил „значителни промени“ во начинот на кој функционираат неговите услуги во Европа за да се усогласат со DMA.
„Ќе продолжиме да го браниме нашиот пристап во наредните месеци“, рече директорот за конкуренција на Google, Оливер Бетел.
Комисијата исто така истражува дали Apple прави доволно за да им овозможи на корисниците на iPhone лесно да ги менуваат веб-прелистувачите.
Apple рече дека е уверен дека нејзиниот план е во согласност со DMA и дека „ќе продолжи конструктивно да се ангажира со Европската комисија додека ги спроведуваат нивните истраги“.
Компанијата соопшти дека создала широк опсег на нови способности, карактеристики и алатки за програмери за усогласување со регулативата.
Комисијата исто така ја разгледува опцијата на Мета корисниците да плаќаат месечна претплата за верзии на Фејсбук или Инстаграм без реклами за да можат да избегнат користење на нивните лични податоци за нивно таргетирање со онлајн реклами.
„Комисијата е загрижена дека бинарниот избор наметнат од моделот „плати или согласност“ на Мета може да не обезбеди вистинска алтернатива во случај корисниците да не се согласат, а со тоа да не се постигне целта да се спречи акумулација на лични податоци од страна на чуварите на вратата“, се вели во извештајот.
Мета во подготвената изјава рече дека „Претплатите како алтернатива на рекламирањето се добро воспоставен бизнис модел во многу индустрии, а ние дизајниравме Претплата за без реклами за да одговори на неколку преклопувачки регулаторни обврски, вклучително и DMA. Ќе продолжиме да се ангажираме конструктивно со Комисијата“.
Комисијата рече дека има за цел да ги заврши своите истраги во рок од 12 месеци.