Истрагата за најсмртоносната авионска несреќа во Јужна Кореја откри дека пилотот исклучил погрешен мотор.
179 лица на летот 2216 на „Џеџу Ер“ загинаа кога авионот се урна во бариера додека се обидуваше да слета на меѓународниот аеродром Муан во декември минатата година. Само стјуардесата и стјуардот преживеаа. Тоа беше принудно слетување по судир со јато птици.
На 29 декември, пилотите пријавија удар со птица и издадоа повик за помош додека нивниот авион се приближуваше кон пистата. Снимката покажува авион „Боинг 737-800“ како се лизга по пистата без опрема за слетување, удирајќи во ѕид и експлодирајќи во огромна огнена топка.
BREAKING: Crash of Jeju Air Flight 2216 in South Korea caught on video pic.twitter.com/r49Wz6OMfh
— The Spectator Index (@spectatorindex) December 29, 2024
Два од моторите на авионот беа испратени во Франција во март на анализа. Неодамнешните наоди на Одборот за истрага на воздушни и железнички несреќи на Јужна Кореја открија дека пилотот го исклучил левиот мотор – кој немал дефекти – наместо десниот мотор, кој бил тешко оштетен од ударот со птицата.
Објавувањето на резултатите од истрагата, закажано за минатиот викенд, беше одложено по протестите на семејствата на жртвите кои беа запознаени со наодите. Семејствата на жртвите ги обвинија истражителите дека ја префрлаат вината на пилотот, игнорирајќи ги другите фактори што придонеле за несреќата.
Сепак, семејствата на жртвите предупредија дека во извештајот не се споменува бетонската бариера на крајот од пистата, за која тврдат дека предизвикала толку катастрофална несреќа.
Пилотскиот синдикат на „Џеџу Ер“, исто така, ги критикуваше резултатите од истрагата, велејќи дека тие премногу се фокусирале на погрешната проценка на пилотот и ги потценувале другите фактори што придонеле за несреќата. Извор запознаен со истрагата изјави за „Ројтерс“ дека истражителите нема да ги променат своите наоди бидејќи имаат „јасни докази и безбедносни податоци“.
По несреќата, Министерството за транспорт на Јужна Кореја во јануари објави дека ќе ги отстрани бетонските бариери на седум аеродроми. Во мај, семејствата на жртвите поднесоа кривични пријави за небрежност против извршниот директор на „Џеџу Ер“, Ким Е-Бае. Ким е меѓу 24-те лица против кои се води истрага за несреќата.
Фото: Принтскрин
Текстот Пилотот е виновен за најголемата авионска несреќа во Јужна Кореја, исклучил погрешен мотор е превземен од МАКФАКС.