реклама

НА НАЈГОЛЕМИОТ стадион во Британија, Вембли, во 2022 година се одржаа еднаков број концерти и фудбалски натпревари. Имаше 16 распродадени концерти, како оние на Колдплеј или Ед Ширан, а беа купени вкупно 1,3 милиони влезници.

Трендот на турнеи на стадионот го започнаа Битлси во 1965 година и оттогаш најголемите поп ѕвезди како Мајкл Џексон, Мадона, Еминем ја презедоа практиката.

реклама

Но, неодамна стадионите ги надминаа салите и станаа прв избор за големи турнеи во Обединетото Кралство, пишува Би-Би-Си.

Трошоците за турнеја се огромни

реклама

„Зошто уметниците не избираат нас? Се работи за големината“, вели Стив Дејвидсон, главен оперативен директор на фудбалскиот клуб Сандерленд АФЦ.

„Трошоците за одржување на толку големи светски турнеи се огромни, така што уметниците мора да распродадат поголеми места за да бидат исплатливи“, додава тој.

реклама

Дејвидсон тврди дека Стадионот на светлината може да собере 60.000 луѓе на типичен концерт. Овој факт ги привлече уметниците како Бијонсе и Пинк да настапуваат во североисточниот дел на Англија во текот на летото.

„Имаме простор и сме лоцирани во центарот на градот. Тоа е привлечно за промотерите на концертите“, изјави Дејвидсон.

Забележа и дека уметниците вложуваат повеќе труд на сцената и продукцијата, што значи дека патуваат во придружба на бројни камиони.

„Некои уметници пристигнуваат со 90 камиони, а ние имаме доволно простор да ги сместиме сите“, додаде тој.

Обожавателите на Бијонсе на социјалните мрежи предвидуваат дека нејзината етапа на ренесансната светска турнеја би можела да биде широка 53 метри и долга 29 метри, но тие мерења не ја вклучуваат пистата и дополнителна помала етапа.

За споредба, на нејзината последна турнеја на арената во 2013 година, главната сцена беше помалку од половина од големината што сега се очекува на стадионите.

„Изведувачите мора да одат од едно до друго место и брзо да влегуваат и излегуваат, а ваквите простори им заштедуваат пари“, објасни Дејвидсон.

Со поголемите турнеи доаѓаат и поголеми ризици, изјави директорот на стадионот Вембли, Лиам Бојлан.

„Има голем притисок. Тоа е голема коцка за промотерите бидејќи сè е поголемо: повеќе камиони, повеќе работници, повеќе опрема“, изјави Бојлан за Би-Би-Си.

Промотерите се одговорни за организирање настани во живо и за обезбедување на продажба на билети. Тие треба да проценат дали интересот за одреден уметник е доволно голем за да се пополнат толку големи простори.

„Промотерите ќе речат дека ви гарантираат многу пари, но ако шоуто не се продаде, тие се одговорни“, додава Бојлан.

Висока побарувачка

Џон Корнвел работи како музички промотер повеќе од 25 години. Досега има организирано турнеи за уметници како Muse, Blink 182 и Kings of Leon. Тој беше задолжен да одлучи каде Arctic Monkeys ќе настапат во Велика Британија ова лето како дел од нивната турнеја на стадионот.

„Побарувачката за бендот е голема. Продадовме 500.000 билети само во Англија и Велс“, изјави тој за Би-Би-Си.

Arctic Monkeys ќе играат на стадионот Ештон Гејт во Бристол Сити, стадионот Кароу Роуд во Норвич Сити и стадионот Риверсајд на Мидлсброу ФК – три места и градови кои моментално немаат места.

„Сакавме што повеќе фанови да го видат бендот на турнеја низ земјата, не само во Шефилд, Лондон и Манчестер“, додава тој.

Тој истакна дека стадионите им овозможуваат поголема слобода на тимовите за производство на уметници, кои можат „да ја дизајнираат сцената и звукот за да обезбедат најдобро искуство за навивачите насекаде“.

„Позиционирањето на аудио системот, на пример, може да се прилагоди на специфичната акустика на секое место“, додава тој.

Но, главниот недостаток на турнеите на стадионот е тоа што уметникот има малку време за избор. Концертите не смеат да се мешаат во главната активност на стадионот: спортски настани.

„Тешко е да се вклопат концертите во календарот бидејќи тие можат да ги уништат фудбалските терени“, тврди Бојлан.

Тој откри дека тимот на Бијонсе го сака Вембли, но датумите на турнејата се судрија со ФА Купот.

Проблем со цената

Се чини дека турнеите на стадионот нема да запрат наскоро, но Стив Дејвидсон вели дека е „искрено загрижен за цените на некои промотори“.

„Ние не поставуваме општи цени на билетите, кои често се повеќе од 100 фунти. Нашите билети за денот се 29 фунти и тоа е огромна разлика“, вели Дејвидсон.

Тој додава дека иако концертите даваат голем поттик за трговијата во Сандерленд, промотерите треба да се потсетат дека „таму приходите се помали отколку во Лондон“.

Бојлан вели дека стадионот Вембли, исто така, е погоден од зголемените трошоци за енергија, што значи дека трошоците за изнајмување на местото се зголемуваат, а трошоците се на товар на потрошувачите.

„Кога се грижите за просторот, но и за заработката, не сакате да ги пренаплаќате луѓето, туку морате да ги покриете вашите трошоци. Ние сме многу свесни што се случува во светот и со што треба да се справат луѓето. тој рече.

реклама