Вселенското летало што го најави кинеската компанија „Спејс транспорт“ треба да обезбеди брз транспорт меѓу две локации на Земјата со правење суборбитално патување, а авионот би останал целосно подготвен за повторна употреба.
„Развиваме ракета со крила за брз транспорт помеѓу две точки на Земјата, чија цена ќе биде пониска од ракетите што носат сателити и побрза од традиционалните авиони“, изјавија претставници на компанијата во неодамнешното интервју за Јиченг Тајмс .
Презентацијата објавена на веб-страницата на компанијата покажува како ќе изгледа патувањето со овој авион. Авионот ќе биде прикачен на крилото што ја движи ракетата, а по достигнувањето на одредена висина, авионот се одвојува и го продолжува суборбиталното патување, а ракетата безбедно се враќа на Земјата. Кога ќе стигне до целта, авионот слетува вертикално, слично на ракетата „Спејс Икс“ Фалкон 9 .
Компанијата, чие целосно име е „Beijing Lingkong Tianxing Technology Co. Ltd“, најавува дека копнените тестови ќе бидат завршени до 2023 година, дека првиот лет е планиран за 2024 година, а првиот лет со екипаж за 2025 година.
Покрај тоа, компанијата претстави уште поамбициозен план за орбита на вселенски бродови со екипаж до 2030 година.
Стартапот „Вселенски транспорт“ е основан во 2018 година. Минатата година, тие објавија дека собрале 46,3 милиони долари за да ги спроведат своите планови за хиперсонични вселенски летала, а неодамна извршија тестови на нивните вселенски летала Tianxing 1 и Tianxing 2 . Последниот тест беше направен на крајот на јануари, но повеќе детали не се објавени, веројатно поради чувствителноста на хиперсоничната технологија.
Кинеската национална корпорација за воздушна наука и технологија, која е главен изведувач на вселенските експерименти, спроведе тајно тестирање на лансирањето на сателитот Yiuquan во 2020 и 2021 година како дел од програмата за развој на вселенски бродови.
Во светот се развиваат и други проекти за вселенски летала, а еден од најпознатите е „Вирџин Галакси“, кој веќе изведе суборбитален лет со екипажот во јули минатата година.
Неодамна, компанијата со седиште во Сиетл, „Radian Aerospace“, ги објави своите планови за едностепена ракета за повеќекратна употреба, бидејќи успеа да состави финансиска структура обезбедувајќи 27,5 милиони долари.
Воздухопловната компанија CAS Space, која потекнува од Кинеската академија на науките, исто така развива авиони за суборбитални туристички услуги, а чии ракетни системи потсетуваат на оние што ги воведе авиокомпанијата на Џеф Безос, Blue Origin.