Што учат од составoт?
Од дрвена сложувалка со десетина парчиња до огромна сложувалка со 1.000 – секоја од нив е одличен начин не само да се забавувате, туку и да ги подобрите менталните процеси и физичките вештини. И ова е особено точно за децата. Тие имаат тенденција најдобро да учат преку игра, а загатките обезбедуваат многу можности за учење, без оглед на возраста.
Ако уште од мали нозе започнете да решавате загатки со вашето дете, ќе го стимулирате развојот на неговиот мозок и ќе му помогнете да ги развие когнитивните вештини. А меѓу другото, тие се, се разбира, многу забавни, што го прави учењето пожелно, брзо и пријатно. Накратко, загатките помагаат да се подобри координацијата рака-око, фините моторни вештини, да се развие меморијата и способноста за решавање проблеми.
Еве како:
Што учат децата кога решаваат загатка?
Во раните години, мозокот на детето се развива со побрзо темпо отколку во кој било друг период од животот. Ова е време кога детето почнува да стекнува важни когнитивни вештини, како што се обрнување внимание, размислување и сеќавање на различните работи што ги научил и размислувал. Без разлика дали вашето дете почнува со ваша помош за прв пат, или веќе го прави тоа самостојно, секоја загатка му дава можност да ги подобри и тестира овие вештини.
Загатката има и физички придобивки. Распоредот на мали парчиња му помага на детето да ја развие координацијата рака-око – во пракса, ова е способност да го поврзе она што го гледа со она што го допира, така што ќе научи да ги допира, фаќа и ракува предметите според видот. Ова е клучна вештина за животот воопшто и му помага на малото дете со многу важни активности, како што се употреба на прибор за јадење, цртање, фрлање и фаќање.
Сложувалките помагаат и за подобрување на фината моторика – малите движења на мускулите на рацете кои се потребни за совладување на различни задачи, како што се пишување со рака, користење ножици, патенти и копчиња, врзување врвки за чевли и друго.
Дали е добро да му се помогне на детето?
Кога се соочува со проблеми или предизвици за време на играта, детето се чувствува мотивирано да најде решение. Ова ја тестира неговата способност за размислување и судење.
Но, не може секогаш да се справи само и ако проблемот стане нерешлив за неговите можности, може да се обесхрабри и да се откаже од играта долго време. Затоа е добро да му помогнете доколку треба да ја заврши сложувалката. Ова е уште еден важен елемент на когнитивното зајакнување што помага да се заострат вештините за планирање и да се прошири опсегот на внимание.